Business Reporting: Diagram og graf
Business rapportering er ikke altid let. Alt for ofte kan vi få oversvømmet ned i papir arbejde og lang, udtømmende rapporter, der tilbyder helt for meget information. Din business reporting har ikke ender sådan. Hvis du finde dig selv fanget i denne fælde, oprettelse af lange kedelige rapporter om, at ingen ønsker at læse så måske det er på tide finde du en ny måde at præsentere dine resultater.
Har du nogensinde hørt om en business intelligence-værktøj? Chancerne er du ikke og det er okay. Jeg vil forklare præcist hvad en business intelligence-værktøj er. Helt ærligt, det er ret simpelt. En business intelligence-værktøj er et værktøj, der giver dig mulighed for at vise oplysninger på en intelligent og meningsfuld måde.
Et sådant business intelligence værktøj, der tillader dig at gøre dette er kendt som et dashboard.Et dashboard er simpelthen et middel til at vise oplysninger. Der er en bred vifte af forskellige former for business dashboards, som du kan bruge til at vise oplysningerne samlet i dine rapporter. Instrumentbrættet letter denne proces ved at gøre det ekstremt let at konvertere oplysninger i diagrammer og grafer.
Når du får vist oplysninger i diagrammer og grafer er det lettere at forstå og fortolke data.Dette gør gengæld business rapportering proces, der meget lettere og meningsfuld. Du kan tilbyde de oplysninger, du har forsket til din chef i en langt mere effektiv måde end en 50 siderapport. Vi alle kender din chef ikke er virkelig interesseret i at læse lange kedelige rapporten så hvorfor skulle du spilder din tid på at forberede det? Svaret er, du ikke bør spilde al den tid, skriver en rapport. I stedet skal du bruge din tid analysere tallene og udarbejde en kort præsentation ved hjælp af diagrammer og grafer ligesom en pie grafen til at præsentere dine resultater på forretningsmæssige aspekter som de seneste ændringer i markedsandel. Sikkert, din chef ville meget hellere tage et kig på en pie grafen og visuelt se, hvordan din markedsandel vokset mens konkurrencens stykke af kagen er skrumpet ind.
Gennem et dashboard er bedre udnyttelse af et diagram og graf fuldt ud muligt. Du kan bruge en pie grafen til at vise andre vigtige oplysninger. For eksempel kan du stole på en pie grafen til at vise, hvordan de procentvise omkostninger af forskellige komponenter i dit produkt sammenligner. Sådan en pie grafen kunne hjælpe dig med nemt at identificere de komponentomkostninger, der er ude af trit med den alle de andre. Med denne viden i hånden kan du derefter gøre den relevant henstilling til din chef. Han vil sætte pris på den visuelle repræsentation af komponentomkostninger vises som pie grafen, og vil være mere tilbøjelige til at reagere på dine anbefalinger.
På denne måde kan virksomheden rapportering proces forenklet og forbedret, gennem effektiv anvendelse af en stor forretningsværktøj intelligens som en administrationsdashboardet. Inkorporering af det visuelle aspekt i dit korte rapport, som diagrammer og grafer, vil vise sig mere værdifulde og nyttige for din chef. Så næste gang du er nødt til at forberede en rapport, tænke uden for boksen og imponere din chef ved at drage fordel af oplysende diagrammer og lagkagediagrammer til at understøtte dine anbefalinger.
1 thought on “Business Reporting: Diagram og graf”
Nice read, I just passed this onto a friend who was doing a little research on that. And he actually bought me lunch since I found it for him smile So let me rephrase that: Thank you for lunch! “Never let inexperience get in the way of ambition.” by Terry Josephson.