Hot Tips til at starte en lille virksomhed, del 4

En af de væsentlige elementer for en lille virksomhedsejer at vurdere før du starter en lille virksomhed er at forstå deres marked. Dette er afgørende, og de data, der er indsamlet vil man bestemme hvordan man passende pris deres produkter og/eller service.
Vurdering af et marked hjælper små virksomhedsejere definere deres mål, analysere deres konkurrence og udvikle en unikke selling proposition. Markedsundersøgelser bistår også i:
-oprettelse af en primær og alternative salg tilgange til et givet marked,
* gør fortjeneste fremskrivninger fra mere præcise databaser,
-organisering af markedsføringsaktiviteter,
-udvikling af kritisk kort og mellemlang sigt salgsmål og oprettelse af markederne profit grænser
Der er særlige spørgsmål det potentiale, små virksomhedsejere bør søge at besvare imens deres forskning. Disse spørgsmål omfatter:
* Hvem er kunderne?
* Hvor er de anbragt?
* Hvad er deres behov og ressourcer?
* Er den service eller produkt væsentlige i deres aktiviteter eller aktiviteter?
* Kan kunden råd service eller produkt?
* Hvor skabes et behov for service eller produkt eller service?
* Kan man konkurrere effektivt i pris, kvalitet og levering?
* Hvor mange konkurrenter giver den samme service eller et produkt?
* Hvilke områder inden for markedet faldende eller stigende?
Forskning på konkurrenter
Forskning på konkurrenter er yderst vigtig. Nogle ideelle steder til at udføre yderligere forskning på konkurrenter omfatter besøger industri messer til at finde ud af, hvad konkurrenter sælger og hvordan de er markedsføre deres produkter. Tilsvarende, bo nuværende industri magasiner og publikationer er nyttige så godt.
Markedsundersøgelser er ikke noget, der skulle få defekt. Det bør være en væsentlig del af en plan for enhver lille virksomhedsejer og samlede marketing-strategi.
Prissætning produkter og serviceydelser
Der er flere prisstrategier, man kan vælge for en lille virksomhed. Den lille virksomhedsejer skal bruge den fremgangsmåde, som vil gøre deres gode eller service til verdens mest konkurrencedygtige og øge fortjenesten. Fælles prisstrategier priser under konkurrencen, prissætning over konkurrencen, pris foring, flere priser, og at identificere omkostningsfaktorer og derefter prissætning i overensstemmelse hermed.
Prissætning over konkurrencen
Denne tilgang vil reducere fortjenstmargen for et salg. Det kræver følgende:
-opnåelse af de bedste priser muligt for råvarer eller lager,
* at placere virksomheden i en billig område eller anlæg,
* nøje kontrollere beholdning,
-begrænsning af produktlinjer til holdbar-omflytning emner,
-design af reklamer til at koncentrere sig om pris tilbud, og
* begrænse ikke-essentielle tjenester.
Prissætning over konkurrence
Denne strategi er mulig, når prisen ikke er kundens største bekymring. Grunde til at retfærdiggøre kunder betaler højere priser omfatter:-
* service overvejelser, herunder levering, hastighed af tjenesten, tilfredshed i håndtering af kundeklager, viden om produkt eller service og hjælpsomme, venlige medarbejdere;
* en bekvem eller eksklusive beliggenhed; og
* eksklusive varer.
Pris foring
Denne strategi fokuserer på transporterer en vare eller tjenesteydelse i et bestemt interval. For eksempel kan en butik ønsker at tiltrække kunder villige til at betale mere end $50 for en pung. Pris foring har visse fordele:
* brugervenlighed valg for kunder, og
* reduceret lager- og omkostninger.
Flere priser
Denne fremgangsmåde indebærer, sælge flere enheder til en enkelt pris, for eksempel to elementer for $1,98. Dette er nyttigt for billige forbrugerprodukter, som shampoo eller tandpasta. Mange butikker finder dette en attraktiv prisstrategi for salg og ultimo frirum.
Økonomiske faktorer og prissætning
Hver komponent af en service eller et produkt har en forskellige, specifikke omkostninger. Mange små virksomheder undlader at analysere hver enkelt komponent af deres råvare samlede omkostninger, og derfor undlader at gøre en god fortjeneste. Når en analyse er færdig, kan priser indstilles til at maksimere profit og fjerne enhver urentable tjenester.
Omkostninger komponenter omfatter materiale, arbejdskraft og indirekte omkostninger. Materialeomkostninger er omkostningerne i forbindelse med alle materialer findes i det endelige produkt, såsom træ, lim og belægninger anvendes ved fremstilling af en stol.
Labor omkostninger er omkostningerne ved det arbejde, der går ind i fremstilling af et produkt. Et eksempel ville være alle produktion-line arbejdstageres producerer en bestemt vare lønninger. De direkte lønomkostninger er afledt ved at multiplicere prisen på arbejdskraft i timen af antallet af personale timer nødvendig for at afslutte jobbet. Husk at bruge ikke blot den timeløn, men også dollarværdien af frynsegoder. Disse omfatter social sikring, arbejdsskade, arbejdsløsheden erstatning og forsikring og Pension fordele.
Faste omkostninger er ikke let kan identificeres med et bestemt produkt. Disse omkostninger omfatter indirekte materialer, forsyninger, varme og lys, afskrivning, afgifter, leje, reklame, transport og forsikring. Faste omkostninger omfatter også indirekte lønomkostninger, som gejstlig, juridiske og janitorial tjenester. Sørg for at medtage shipping, håndtering og/eller opbevaring samt andre omkostningskomponenter. Del af overhead omkostninger skal henføres til hver tjeneste udført eller produkt produceres. IPO kan udtrykkes som en procentdel eller en timesats. Det er også vigtigt at justere dine faste omkostninger årligt. Afgifter skal revideres for at afspejle inflation og højere fordel satser. Det er bedst at projektomkostninger semiannually; herunder øget executive lønninger og andre udgifter.
Forståelse af ens marked og prissætning produkter og tjenesteydelser i overensstemmelse hermed, er meget vigtig del af enhver lille virksomhed og et område, der bør vurderes omhyggeligt. At udfylde dette vigtige skridt vil hjælpe en lille virksomhed har en kant over deres konkurrence og kan bidrage til at øge overskuddet.
Copyright 2005 Monique Hawkins